NTM Ställer om till mera digitalt på webben
NK och NSD Ställer om till mera digitalt på sina webbplatser och ökad närvaro på sociala plattformar. Så här långt in på 2025 har Kuriren 54 procent av prenumeranterna som enbart läser tidningen digitalt.
Kuriren och NSD får mera rörligt innehåll på digitala tidningen och på Instagram och Tiktok.
Med hjälp av AI-teknik lanserar ägare av NSD och Kuriren (NTM) en ny tjänst som gör det möjligt att få dagens toppnyheter upplästa. Först ut att testa det nya ljudformatet är Upsala Nya Tidning.
Som första publicist i Norden integrerar NTM nu automatiserat videoskapande direkt i sitt publiceringssystem.
Med hjälp av Storykits API-löning kan samtliga 320 reportrar göra video med bara 2-3 knapptryck.
– Det är häftigt. Tidsbesparingen och enkelheten är den största drivkraften i projektet, säger Jörgen Bröms på NTM .